• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

2 förfrågningar försvinner, hur mycket förbättras uc-betyget?

Kalaskulan

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
20 Februari 2020
Meddelanden
273
Mottagna reaktioner
237
Poäng
407
Du får nog vänta till december och ytterligare 5 försvinner innan risken förbättras. Ibland går tiden långsamt men det är bara att kämpa på. :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
363
Poäng
477
Nä, uc-betyget rörde sig inte en millimeter när antalet ff minskade från 10 till 9 ff. Fortfarande kvar på 3,9 bläh..:facepleading:

Se där. Jag trodde faktiskt att det skulle röra sig lite. Överlag var dock min gissning inte så fel angående betyget. Ska bli intressant att se vad som händer framöver och om det händer något redan i oktober.
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Du får nog vänta till december och ytterligare 5 försvinner innan risken förbättras. Ibland går tiden långsamt men det är bara att kämpa på. :)
Japp, det är bara att hålla ut. Blir av med nästa ff 10/10, det är ju snart. Har också betalat in och avslutat en kredit på drygt 9000 som kommer synas 15-20/10, håller tummarna för att det blir lite extra draghjälp:)
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Se där. Jag trodde faktiskt att det skulle röra sig lite. Överlag var dock min gissning inte så fel angående betyget. Ska bli intressant att se vad som händer framöver och om det händer något redan i oktober.
Nej det var bra gissat. Det rörde ju på sig rätt bra när de 2 ff försvann i förrgår, betyget sjönk ju trots allt med nästan 2:tummen:
 

Kalaskulan

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
20 Februari 2020
Meddelanden
273
Mottagna reaktioner
237
Poäng
407
Japp, det är bara att hålla ut. Blir av med nästa ff 10/10, det är ju snart. Har också betalat in och avslutat en kredit på drygt 9000 som kommer synas 15-20/10, håller tummarna för att det blir lite extra draghjälp:)

Aha, missade det. Alltid kul att ha saker att se fram emot! :folded:
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Funderar på att vänta knappt 11 månader, då alla mina ff försvinner, innan jag söker kredit någonstans igen. Vad tror ni om att i fortsättningen bara ”utnyttja” 1 enda förfrågan per år, för att bibehålla kreditvärdigheten så mycket som möjligt? Någon som provat detta i praktiken?
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
353
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Funderar på att vänta knappt 11 månader, då alla mina ff försvinner, innan jag söker kredit någonstans igen. Vad tror ni om att i fortsättningen bara ”utnyttja” 1 enda förfrågan per år, för att bibehålla kreditvärdigheten så mycket som möjligt? Någon som provat detta i praktiken?
Jag funderar på det framöver. Satsa på att förbättra lånesituationen och bara söka en gång per år. Men även försöka städa upp ucn med att söka lån hos Wästgöta.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp